onsdag 31. oktober 2007

Snø.. også på Framnes




Når jeg tittet ut av vinduet en mørk høstkveld, var synet som møtte meg store snøflak. De hvite dottene kom en etter en dalende ned fra himmelen. Ikke lenge etterpå var vi kledd med votter, luer og vinterjakker.

Jeg har alltid fått høre at en skal være heldig hvis en får en hvit jul på vestlandet.. Og det er vel noe sant i det. De 6-7 cm med snø dro like fort som de kom, etterfulgt av sludd og dermed våte sko. Nå er all snøen vekk! Men jeg har enda stor tro på at det ikke er lenge før den kommer tilbake igjen.
Bildene er kanskje ikke så imponerende, men de ble tatt før snøen hadde lagt seg på bakken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Synes disse bildene minner litt om en naturdokumentar om fugler. Hvor fugleungene i redet venter på at mammafuglen skal komme med godsaker til de:)

Merethe sa...

Gratulerer med snø!!!
Her i Oslo er det dårlig med snø enda.. Selv har jeg ikke sett et fnugg, men Anne Kristin mener det faktisk har vært små, små snøkorn i lufta.. Nå er det faktisk minusgrader og rim på bakken i det minste.

Anonym sa...

Nå er det 2. desember og jula nærmer seg med stormskritt.

Skjønner at det ikke er så mye som skjer på Framnes ut ifra bloggen. Siden snø og én overnattingstur er det eneste som rapporteres.

Jaja, om to uker er kjedsomhetens tid omme og vi setter avgårde til det lovede land. I vinter blir det ikke solarium og selvbruningskrem som benyttes i kampen mot vinterblek hud, men ekte og god Afrikasol! Vi ses snart lille søstern min:)

Eirin sa...

Jess Ann-Jorid. Jeg vet jeg har vert veldig dårlig til å oppdatere. Ikke fordi det har skjedd lite, mest fordi jeg alltid har noe jeg må gjøre eller at jeg ikke har noen bilder. Men nå skal jeg bli bedre!!

Det blir herlig! Jeg gleder meg til å sitte på flyet å drømme om luktene, varmen, stemningen og alt som bare ligger å venter på oss der borte:)